NU PLÂNGE SUB CLAR DE LUNĂ de Heather Davis

OK, e adevărat că în ultima vreme am cam fost invadaţi de către toate tipurile de şcoli de vampiri, de iubiri paranormale şi alte lucruri de acest gen – vamprii, vârcolacii, îngerii căzuţi şi celelalte creaturi care au încântat milioane de oameni în întreaga lume.
Unele poveşti sunt drăguţe, altele nu, unele sunt mai mult vesele, altele mai mult dark. Cert e că Stephenie Meyer (aşa proastă cum e considerată de unii) a fost, este şi va fi un fenomen. La fel şi JK Rowling. Chit că în ziua de azi tot ce apare este considerat „The Next Harry Potter” sau „The Next Twilight”, cele două femei au fost şi vor rămâne deschizătoarele de drumuri în cărţile pentru copii şi adolscenţi. JK Rowling pentru fantasy şi Stephenie Meyer pentru paranormal romance. Şi nu, aici nu-i includem şi pe Tolkien, LJ Smith sau Charlaine Harris. Asta e o discuţie total separată.
Dar totuşi, ce ne face să deschidem o carte de acest gen şi să o citim, deseori cu o imensă plăcere? O fi povestea care, pe lângă animalul mitologic din fiecare carte, pare, totuşi, destul de reală? O fi personajele în care unii oameni se regăsesc? Sau să fie faptul că stilul folosit de autori este uşor, cărţile se citesc repede şi, de aici, se creează un nou fenomen – ceea ce înseamnă continuări, filme/seriale în producţie şi fandom-uri în toată lumea?
Acest lucru mi s-a întâmplat cu o carte de la editura LedaNU PLÂNGE SUB CLAR DE LUNĂ de Heather Davis.
Dintre zecile de cărţi necitie de pe noptieră, de pe birou, din bibliotecă şi, mai nou, din pat (noroc că e mare şi mai încap şi eu prin el), am ales-o pe aceasta. Motivele enumerate mai sus plus faptul că e o vorba de o tabără (mereu mi-au plăcut taberele), de păduri şi altele din această categorie m-au determinat să o citesc înaintea altora.
Pe scurt:
Shelby, datorită mamei ei vitrege care nu prea o înghite (treaba e reciprocă), este trimisă într-o tabără de reeducare. Fără să protesteze prea mult, Shelby pleacă spre Tabăra Semilunii. Acolo (de fapt, pe drum spre tabără) se împrieteneşte cu fiica unui miliardar, Ariel, şi îl întâlneşte pe Austin Bridges al III-lea, fiul unei vedete rock, care, surpriză, este vârcolac. Shelby nu pare să ştie foarte tare la început care-i sunt sentimentele (oscilează între iubire şi frica de partea animalică a băiatului), însă acceptă o simplă prietenie (pe moment). Povestea e simpatică, dar în acelaşi timp îţi vine s-o iei la pumni pe autoare.
1. Personajele principale se îndrăgostesc mult prea repede. Vreau să zic, după câteva ore (petrecute în autocar, deci conversaţie aproape zero) Shelby este dispusă să intre într-o pădure în căutarea lui Austin, cu toate că e interzis cu desăvârşire.
2. Mult-aşteptatul sărut al lor se întâmplă abia în ultimele două pagini? Pe bune? Am mai citit cărţi de genul, dar chestia cu aşteptarea se referea la sex, nu la un simplu sărut.
3. Shelby nu prea ştie ce vrea de la viaţă – toată cartea vorbeşte (sau se gândeşte) ori despre mă-sa vitregă, ori despre Austin, ori despre Canionul Roşu – militărie curată – unde e pe cale să ajungă din cauza comportamentului ei, neagreat de cei de la Tabăra Semilunii şi locul unde voia să o trimită iniţial Iepuraşul, mama ei vitregă.
4. Austin pare a fi mai mult prostănac.
5. Faptul că nu există un duşman adevărat, în afară de Charles, fiul unui om ce deţine un ziar de scandal şi care caută o poveste bună în legătură cu Austin, pentru a putea scăpa de calvar, adică de tabără.
Bun – ce m-a făcut să citesc, totuşi, cartea? Nici eu nu ştiu cu exactitate. Ţin să vă spun că mie, dacă nu-mi place o carte, renunţ. Însă cartea lui Heather Davis m-a ţin acolo, între pagini, până ce am terminat-o. În două zile. Ceva, ceva tot o fi fost de capul ei. Cert e că, în ciuda punctelor 1, 2, 3, 4 şi 5, enumerate mai sus, cartea mi-a plăcut. Şi mai are şi ceva umor. Deci o recomand.

Titlul Românesc: Nu plânge sub clar de lună
Titlul original: Never Cry Werewolf
Autor: Heather Davis
Editura Românească: Leda
Editura originală: HarperCollins
Traducător: Carmen Botoşaru

57 Răspunsuri to “NU PLÂNGE SUB CLAR DE LUNĂ de Heather Davis”

  1. Profa mea de romana mereu spune:,,chiar daca nu iti place o carte, nu renunta la ea si incearca sa o termini”. aici nu este si cazul tau pentru ca am inteles ca ti-a placut, dar cine stie la cate povesti fascinante ai renuntat, chiar daca ele se desfasurau in ultimele pagini…

  2. Deci nu prea stiu ce sa cred… Off, cu cartea mai e cum mai e, dar am o intrebare si speri sa nu te superi pe mine: de ce nu poate fi Tolkien considerat deschizatori de drumuri? Si de ce e considerata astfel Meyer, cand cartile lui Harris s-au vandut in mai multe exemplare… de fapt mai intai a fost Anne Rice! Sa fim seriosi, de Harry Potter o sa auzim mult si bine de acum incolo, dar Amurg o sa ramana la stadiul de moda, trecatoare, si asta pentru ca se pare ca pe Meyer incearca multi sa o imite si unii reusesc chiar foarte bine, dar pe Rowling nu se incumeta nimeni sa o copieze cu exactitate, deci opera ei nu se poate confunda cu altele. Uite, de exemplu, tie Shauki care ti-a placut mai mult: Vampirii Sudului sau Amurg? Sincer. Sper sa nu te superi, dar cu Tolkien nu ma pot abtine, mai ales cand el a inceput totul!

    • Nu ma supar, dar tu n-ai inteles.
      Vorbesc de ceea ce s-a intamplat in ultimii ani, fenomenele care au explodat, si aici o includ si pe Meyer care, drept sa-ti spun, n-o sa fie trecatoare. Trecatoare sunt alte francize si, in plus, Meyer mereu o sa fie citita, o sa aiba fanii ei, mai sunt inca doua filme (de fapt, trei), este Bree Tanner, si sunt sigur ca o sa scrie si alte carti in seria/in lumea din Amurg. In plus, ea a fost deschizatoarea de drumuri in ultimii ani. Inainte au fost LJ Smith, Anne Rice si Charlaine Harris, si au avut si ele fanii lor. Dar de ce crezi ca serialele s-au facut dupa si nu inainte de Amurg?! De ce crezi ca LJ Smith a mai fost contractata sa scrie cateva carti in serie DUPA Amurg? De ce s-a facut serialul True Blood DUPA Amurg? La asta ma refeream ca Meyer a deschis drumul si altora. Smith, Rice si Harris au scris inainte, s-au bucurat de succes, dar nu unul asa de mare. Cat despre Tolkien, e aceeasi poveste. Si el a avut multi fani, a castigat si mai multi dupa ecranizari, dar el a scris cu mult timp in urma, spre deosebire de Rowling care a fost mai recenta si accesibila tuturor, spre deosebire de Tolkien, pe care nu-l poti citi la 8-9-10 ani, sa fim seriosi. Ai inteles acum de ce i-am dat pe ei la o parte?

      • magykhurin Says:

        OK, am priceput! Ms de explicatii! Cat despre Tolkien: inca isi are fanii lui. Si dupa ce va veni Hobbitul iar va fi isterie!

    • Ah, am uitat. Despre cartea recenzata, sa stii ca merita. Eu n-as mai fi citit-o daca n-ar fi fost acel “ceva” care m-a tinut acolo, intre pagini, si care m-a facut sa o termin.

    • Harry Potter e unica!!! Nu cred k voi vedea (citi) vreodata o carte la fel de superba…are ceva special, si cred k e pentru toate varstele…iti aduce mereu aminte de copilarie si mai ales de prima data cand ai inceput sa o citesti..:) …pt cei mai multi a fost prima serie de carti citita…
      … o alta serie care pentru moment mi se pare ca pastreaza ‘originalitate’ este “Tunele” pentru lumea de ‘dedesubt’ creata de autori…este ceva nou!!!

      • iar Stapanul inelelor…urmeaza la vara:d (dupa bac:D) … o alta serie foarte geniala… ( filmele superbe )

  3. Laura Frunza Says:

    Recunosc ca, daca vroiam s-o citesc inainte de recenzia ta, acum deja a devenit must read :-) Mi-a placut expresia paranormal romance, nici eu n-as fi putut s-o spune mai bine.

  4. Harry Potter si Piatra Filozofala a fost prima carte care am citit-o. eram în clasa I – invatasem sa citesc cu mult timp in urma, dar… nu ma laud – si pot sa zic ca a avut ceva special. Dar celelalte carti n-au fost asa…
    Amurg, prima carte din serie, a fost plictisitoare, dupa parerea mea. Dar a doua, a treia, a patra.. superbe! nu ma puteam opri!
    Dar Tolkien… el este sefu’, the boss, el nu scrie fantasy, el e fantasy! toate cartile lui, Stapanul Inelelor, Hobbitul, toate sunt… uau!
    deci, sincer, nici Rowling, nici Meyer n-o sa fie infinite. dar Tolkien da. ca si Eminescu al nostru, ca si Shakespeare…

    • Citeste raspunsul pe care i l-am dat lui Razvan. Si hai sa nu-i includem pe romani aici. Si nici pe aia care au murit acum cateva sute de ani, te rog.

      • OK, OK, OK… ziceam ca nu mi-a placut replica “(…) cele două femei au fost şi vor rămâne deschizătoarele de drumuri în cărţile pentru copii şi adolscenţi. JK Rowling pentru fantasy şi Stephenie Meyer pentru paranormal romance. Şi nu, aici nu-i includem şi pe Tolkien, LJ Smith sau Charlaine Harris.” atat. tolkien a fost tatal, si, de vreti sa credeti sau nu, Rowling si Meyer au fost ficele genului.

      • Offf, da, bine. Tolkien a fost tatal, Meyer si Rowling fiicele, deci urmasele. Ele au dus totul mai departe. E bine asa? :-j

  5. Dar cine o considera proasta pe Stephenie Meyer ?
    Si in legatura cu cartea….chiar m-ai convins sa o citesc :x:x

  6. Cand or sa ajunga ei la succesul lui Meyer si o sa realizeze ceea ce ea a realizat pana acum , ar putea sa vorbeasca , dar, poate nici atunci !

    Si in legatura cu Nu plange sub clar de luna , nu prea mi’a placut sfarsitul,ma asteptam la ceva mai interesant …oricum toate cartile trebuie sa aibe ceva bun in ele , altfel nu le’am citi ! :) a avut si aceasta :D

  7. Pe mine m-ai convins sa nu o citesc :-” ( chiar eram in dubii mari).Prefer fantasy-ul mai cu actiune si tare mi-e ca e in genul lui Amurg la capitolul lalaiala. Ieri am inceput seria Anita Blake si merge f bine din punctul; asta de vedere. Aduce putin a Buffy, dar mai mult nu.
    Iar despre True Blood si Twilight, primul care a aparut a fost TB (in septembrie 2008), nu Twilight (noiembrie 2008), desi diferenta a fost de 2 luni. Problema la TB a fost greva scenaristilor, pentru ca altfel ar fi aparut mai devreme.

  8. Am citit cartea asta cu atata placere…trebuia sa schimb putin peisajul,de la chestii moarte(mai mult sau mai deloc) la chestii “mici” cu blana.In fine.Dupa parerea mea asta este genul de carte scrisa lejer ca sa poata cere o continuare,ceea ce ar fi fooooaaaarte tare.Am si citit pe site-ul autoarei ca povestea lui Austin si a lui Shelby mai are multe,multe de zis.Cat despre Rowling…este cea care m-a facut sa citesc.Nu stiam sa citesc cand au aparut primele 3 volume la noi.Intr-o toamna,in ultimul meu an de gradii a aparut mama cu o plasa de carti,printre care si Harry Potter.Mi le-au citit ai mei.Iar cand am inceput sa citesc Piatra Filozofala a fost prima mea aventura,ca si in cazul multor copii,dupa parerea mea.Harry Potter este CEVA ceea ce nu poate fi egalat.Harry a fost si va ramane pentru multe fete prima iubire…cel putin asa e la mine!Cat despre Meyer…am gandurile mele.Okay,ingeleg.A terminat saga Amurg.A fost si este un fenomen(mai mult de,cat sa zic..2-3 ani nu o sa mai tina).Dar asta numai din cauza filmului…daca nu era filmul nu cred ca avea un asemena succes world wide.Dar de ce a scris si povestea lui Bree?Bani,normal.Tipa-i desteapta.A vazut cum stau lucrurile si hop! a aparut Bree.Da’ m-am plictisit de acelasi sterotip de carti.De 2-3 ani incoa totul se rezuma la vampiri.Nu ca m-ar deranja dar sa fie ceva nou,unic.Varcolaci…unde-s varijtoarele?!Acu’ a apraut ceva cu zane…si daca tot vorbim de ceva nou si unic…asta e motivul pentru care eu pur si simplu ador Academia Vampirilor si Casa Noptii.Este cu vampiri,nu neg asta.Dar sunt niste vampiri altfel.Si by the way la deschizatori de drumuri pentru vampiri.Lasati-o pe SM,Bram Stoker este tatal genului,iar Ann Rice mama.Ei sunt cei care au venit cu cartile astea,pentru prima oara.Si True Blood este mult mai tare ca Twilight.Sau ma rog,Bill Compton si Eric Northman sunt mai tari ca toti masculii Cullen la un loc…auzi,vampiri vegetarieni…

  9. Mah…sincer am citi si eu cartea si acum cautam sa vad daca are si o continuare cand am dat peste ceea ce ai scris tu. Nu am nimic in potriva ta gusturile sunt ale oamenilor si nu se discuta…totusi de aici si pana la a spune ca Stephenie Meyer este o deschizatoare de drumuri pentru romanul paranormal adolescentin este o mare prostie din partea ta.Ai auzit de “Jurnalele vampirilor” ? Lasa-ma sa te anunt ca ele au aparut cu mult inainte de toata nebunia asta cu “Twilight” si lafel si seria “vampirii sudului” asa ca autoarea ta a avut de unde sa se inspire:În 1991, cu 10 ani înainte de primul volum din Trueblood/Vampirii Sudului şi cu vreo 15 înainte de Twilight/Amurg, L.J. Smith, o autoare de science- fiction/fantasy, horror şi romance pentru publicul aflat la vârsta adolescenţei, scriitoare care cunoscuse deja succesul cu seria Night World, a lansat o trilogie – The Vampire Diaries: The Awakening, The Struggle şi The Fury – în care iubirea ADOLESCENTINĂ dintre o muritoare şi un vampir devenea pentru prima dată subiectul cărţilor cu vampiri, accentul punându-se pe supernatural romance. Trilogia a devenit rapid bestseller, iar în 1992 a aparut şi a patra carte, Dark Reunion.”
    Nu am nimic cu Stephenie Meyer, din potriva mi-au placut enorm cartile si le-am citit dar sincer nu mai fa aprecieri sau subaprecieri fara sa stii cu totul povestea. A si inca ceva cartile lui Stephenie Meyer au devenit cunoscute abea dupa difuzarea filmului “Amurg” cel putin pana atunci era o alta scriitoare ale carei carti umpleau rafturile librariei, crede-ma ca stiu mama mea lucreaza intr-o librarie si imi iau cam toate cartile de acest gen care apar. Si poate ai vrea sa te apuci sa-ti faci ordine in camera cartile nu stau in pat si pe jos:p…Si iti recomand si o carte foarte interesanta se numeste “Vampiratii” poate acolo ti se v-a parea mai multa actiune.
    Sper sa nu te superi pe mine dar sta in firea si…specialitatii mele sa am grija ca fiecare autor si carte sa fie apreciat cum se cuvine si sa aduc si argumente pro si contra.
    Te pup si astept urmatorul comentariu la urmatoarea carte.

    • Draga mea, uita-te la ce raspunsuri am dat celorlalti oameni care au postat aici. Hai sa ti-o spun direct: daca nu era Meyer, nu se mai publica ce se publica acum. Ce sa mai vorbim de editurile romanesti, care cauta tot ce se poate cu vampiri, varcolaci, ingeri cazuti si alte specimene. Datorita lui Meyer i-a mai crescut succesul si lui LJ Smith. Smith a scris acum zece ani, si a avut si ea succesul ei, ok, dar i-a crescut odata cu serialul si odata ce fanii Amurg au inceput sa caute carti asemanatoare. Vezi aici de ce o consider pe Meyer ca a re-deschis drumurile?

      Si Meyer nu e “autoarea mea”, ca nu e copilul meu. ;) In plus, nu eu zic despre ea ca e proasta, mie chiar imi plac cartile ei. Altii zic despre ea ca e o scriitoare de duzina. Nu cred ca am mentionat ca EU o numesc o scriitoare proasta. Pune-ti ochelari (sau lentile de contact, daca esti fitoasa). Meyer a avut succes si pana sa apara filmul. Dovada e New York Times Bestseller List, nu mama ta, vanzatoare intr-o librarie din Romania, tara in care cartile au aparut la cativa ani de la lansarile lor din USA.

      Si locuiesti cumva cu mine ca sa-mi spui tu sa-mi fac curat in camera? A, da, am zis ca le tin in pat, nu pe jos. ;) E o diferenta, nu crezi?

      Am citit Vampiratii, mersi de recomandare.

      “Specialitatea ta?” Ha-ha-ha. Cu argumentele tale pro si contra poti sa te duci in padure, daca vrei. Aici e un blog in care niste cititori isi dau cu parerea. Parerile difera. Gusturile difera. Iti place ce am zis, ok, esti binevenita sa comentezi. Nu-ti place, abtine-te si du-te unde vezi cu ochii sa argumentezi, ca mie nu-mi place sa scriu raspunsuri kilometrice, insa uneori sunt nevoit sa o fac.

      O zi faina iti doresc.

    • yeah :)) ceva de genu gandesc si eu.twilight este o chestie trecatoare,nu se compara cu jurnalele vampirilor sau cu academia vamprilor sau cu casa noptii.este o poveste de dragoste draguta.nu cine stie ce actiune.nu aia inseamna vampir.iar edward este prea perfect,bella usor toanta.multumesc,stiu sunt rea :)) la restu macar se omoara pe fata,exista sange.adica pot intra la categoria carti cu vampri.inafara de vampirii sudului si de jurnale restul pot fi considerate serii noi.asta la noi,tara in care o carte aparuta azi in state va aparea peste vreo 3 ani tradusa.va recomand sa utilizati cititul pe calculator,chit ca e cam nasol.in engleza.ahhhh si pentru cei care comparati vampire diaries cu twilight:o fi un triunghi amoros.dar! !1este format de doi frati 2.doi frati vampiri 3.apar comlicatii 4.tipa moare definitiv pentru o perioada 4.stafan devine despresiv dar nu in asemena hal inca sa vrea sa se sinucida,ceea ce edward ar face,dovada de lasitate?nu chiar.doar de ah asta a fost nu-mi pasa de resul lumii nu-mi pasa daca ea ma roaga sa nu ma omor,eu o fac.stefan respecta ultima dorinta a elenie,sa aiba grija de damon,adica sa nu se omoare!
      asa,daca in tara asta ar exista ceva mai multi pasionati de citit,ar afla de multe carti cu muuuuuuuuuuuult inainte sa apara filmele si sa fie nu stiu ce mega isterie.

  10. SK-Yuna-Nyx# Says:

    abia astept sa citesc CARTEA….PARE PROFUNDA SHI MIRIFICA….AM SAVURAT TITLUL….pt k mi se potriveste atat de bine…..multzi pupici….shi pe tine Shauki te pup…abia astept sa te cunosc mai bine…simt cum vietile noastre se impletesc….:)

  11. Tot treceam pe langa librarii si vedeam “Amurg” in vitrina, dar o voce imi tot soptea la ureche:”Nu o cumpara” Auzeam prieteni vorbind despre carte, vroiam sa cer mai multe detalii, dar aceeasi voce imi spunea: “Nu intreba nimic”. Intram pe diverse bloguri, vedeam Amurg recomandata de autorii acelor bloguri, vroiam sa comand cartea, dar vocea imi spunea: “Nu o face. O sa regreti.”
    Acum o luna am fost in vizita la o prietena si am vazut ca avea cartea cumparata. Am imprumutat-o si cum am ajuns acasa am inceput sa citesc. Am fost dezamagit de carte. Actiunea a lipsit cu desavarsire. Jumatate din carte am citit cum Bella e atrasa de Edward, dar el nu o baga in seama, apoi au urmat discutiile interminabile dintre cei doi, pentru ca apoi el sa o invite sa-i cunoasca familia. Si cand a aparut James am zis si eu : “In sfarsit urmeaza actiunea, o sa citesc cum se lupta Edward cu James, cum se sfasie unul pe celalalt, va curge sange, mult sange” Dar nu s-a intamplat asa ceva. Nu a fost Bella pacalita de James ca ii tine mama ostatica si… restul il stiti.
    Ma bucur ca am ascultat de acea Voce si nu am cumparat cartea. Pentru mine ar fi insemnat sa pierd niste bani.
    Poate ca acest volum e doar introducerea, poate ca urmatoarele trei volume vor avea mai multa actiune. Cand o sa ma hotarasc sa le citesc, o sa vad asta.

    • Luna noua si Eclipsa sunt chiar faine.Mi-au placut mult si le-am citit in 3 zile pe amandoua.

    • da…banuiesc ca majoritatea oamenilor care au citit amurg sunt de parere cu tine… si eu sunt putin dezamagita. nici luna noua si nici eclipsa nu au fost asa interesante ca academia vampirilor, casa noptii sau jurnalele vampirilor, dar zori de zi e bestiala. am citit-o de 2 ori, “prinsa intre pagini”.nici bree tanner nu e cine stie ce…cica s-a scris pentru ca fara ea nu puteam intelege eclipsa…da..eu nu prea sunt de acord cu asta.

      pana la urma(dupa mine), cele mai faine volume sunt cele de la academia vampirilor. merita citite

  12. […] carti care ti-ar putea placea: => Nu plange sub clar de luna – Heater Davis => Angeologia – Danielle Trussoni => Hush Hush – Becca […]

  13. exista la acesta care a doua parrte, a citito o prietna si e curioasa?:d

  14. ..nu am citit-o.:)
    acum sunt la seris twilight..am ajuns la ‘Zori de zi’
    dar urmatoarea sigur va fi cartea asta!;x

  15. Andra.com Says:

    Oare se va face si un film cu povestea din cartea aceasta?
    E absolut superba povestea:X

    As mai citii si de 10 ori:X

    Daca se face film…anuntati/ma si pe mine,va rog!

  16. Alexandra Says:

    O carte care este citita foarta usor.Asa cum ai spus cartea nu are o intriga foarte bine stabilita si nu exista un dusman.Totusi am citit-o cu placere,iar la sfarsit pe fata mea a aparut un zambet,un zambet care arata ca aceasta carte merita citita.

  17. Eu am citit aceasta carte.Este superba.Dar totusi in inima mea Twilight va ramane pe primul loc.Mda..stiu cam siropoase spusele mel…dar ori cum.Cartea este super merita citita si recitita.

  18. imi poate cineva spune daca vampirii sudului merita citita?(stiu ca sunt mai multe, dar nu-mi iese exprimarea corecta)

  19. am uitat sa intreb…stie cineva cand apare ultimul volum din academia vampirilor “juramant de sange”?

  20. am gasit juramant de sange

  21. Prea genială cartea:).
    Eu o ador = u =

  22. mie mi.a plecut, ceea ce nu mi.a placut a fost k pers s.au sarutat la sf cartii,doamne parca aveau 10 ani personajele prin comportamentul lor

    • Nu sunt de acord cu tine.Se cunosteau de maxim o saptamana si jumatate.Nu te saruti imediat cu toti baietii pe care ii cunosti….Parerea mea

  23. Am citit si eu aceasta carte “Nu plange sub clar de luna” de Heather Davis (chiar scriind acest comentariu cartea se afla langa mine)…este adevarat ca am citit-o foarte repede din cauza faptului ca mie…sincer chiar mi-a plakut cartea…de la prima pagina, am vrut sa citesc mai mult si mai mult si mai mult…uneori chiar ma regaseam in acele descrieri…cu toate ca mi se pareau putin ciudate, misterioase dar in acelasi timp frumoase si surprinzatoare cum ar fi “Ochii sai caprui precum chihlimbarul erau la fel de uimitori ca-ntotdeauna, dar, in plus, azi refrectau un pin din verdele padurii care ne inconjura…”, descrierea e umpik dificil de inteles, dar cu toate ca nu e o explicatie tocmai pe inteles, dak te gandesty la ambele party si pozitive si negative, are un rol important in partea in care Shelby da in sfarsit de urmele lui Austin…Am auzit ca Heather Davis va scrie si comtinuarea romanului, nu stiu cat este de adevarat dar as fi foarte bucuroasa, atat eu cat si multi altii ma gandesc pt ca, aceasta carte…m-a atras, in pagini, ma regaseam si nu ma mai puteam desprinde pur si simplu de ea…cartea este chiar grozava…O iubesc si de aceea recomand romanul “Nu plange sub clar de luna” de Heather Davis, tuturor !

  24. Cea mai superba carte.<3

  25. […] plăcută, relaxantă şi, de ce nu, interesantă pe alocuri. Aşa cum am spus când am recenzat NU PLÂNGE SUB CLAR DE LUNĂ, cartea a avut ceva care m-a ţinut în ea, lipit de ea, până la sfârşit. O […]

  26. Nu stiu cum naiba vine asta, eu am citit-o repede, si nu mi s-a parut extraordinara. Mi-a placut doar pentru “Semilunii, varcolaci, dragoste, mama vitrega”. Dar, nu m-a convins ca cei doi vor ramane pentru totdeauna impreuna si chestia asta m-a dezamagit. Acum, partea care e culmea. Mi-a cerut-o o prietena, apoi o colega, apoi alta colega, si pana si azi e imprumutata! Nu pot sa inteleg… Din cauza ca e mai usor de citit si de inteles …e mai frumoasa? Eu cred ca raspunsul e NU.
    Si la seria Amurg, mie mi-a placut in special cum scrie autoarea. La “Gazda” nu mi-a placut ca mare parte din actiune s-a petrecut intr-o ..pestera! In rest, a fost frumoasa. Imi pare rau ca nu am citit “Casa Noptii”. Am inceput “Vampirii Sudului” si pana ce imi cumpar toate cartile dureaza. Si cu siguranta, e (as putea spune dar nu prea:)) ) o jignire faptul ca tot atata se compara Harry Potter cu toate cartile fantasy si Twilight cu toate cartile de fantasy/romance. WTH?

    • 1.”Gazda” e mult mai bine scrisa decat seria “Amurg”,iar trairile si sentimentele personajului principal sunt mult mai intense.
      2.Majoritatea cartilor sunt comparate cu HP si Amurg fiindca aceste 2 serii au fost deschizatoare de drumuri.
      3.Cartile mai usor de citit nu sunt neaparat mai frumoase,dar se citesc mai repede si cand vrei sa te relaxezi cateva ore o carte ca aceasta e mult mai potrivita.

      • Deschizatoare de drumuri????Nu am intentia de a jigni dar pe ce lume traiesti???Faptul ca in Romania nu s-a auzit de alti autori de fantezie nu inseamna ca nu au existat altii.Sunt o gramada de autori foarte cititi si au aparut mult inainte de Stephenie Meyer sau J K Rowling.Il voi sari pe J.R.R. Tolkien ( care este adevaratul deschizator de drumuri in genul asta de carti, plus ca a inventat o limba cap coada – elvish) dar de ce nu se aminteste nimic de C S Lewis ( Cronicile Narniei), Terry Pratchett ( LUmea disc, Culoarea magiei), Ursula K. Le Guin (Ciclul Earthsea), Tracy Hickman si Margaret Edith Weis ( seria Dragonlance ) , Joseph Delaney etc…

        Si cativa care au scris despre vampiri , varcolaci etc:cum poate Meyer sa fie mai buna decat Anne Rice.Nu exista termen de comparatie.Seria Amurg este mediocra( ca sa nu spun lipsita de inspiratie- vezi Jurnalele vampirilor cu aproximativ acelasi subiect publicata cu zece ani inainte).Gazda mi s-a parut o carte mult mai bine scrisa, personajele au fost mai complexe.
        White wolf are o intreaga colectie cu si despre vampiri, varcolaci, vrajitoare.In general cartile au facute ptr rollplay games dar nu se pot trece cu vederea “povestile”.
        Alte carti fantasy si SF se gasesc in Warhammer fantasy si Warhammer 40k.

        In alta ordine de idei mi-a placut seria Harry Potter ( chiar daca nu o consider “deschizatoare de drumuri”).Jurnalele vampirilor – o serie mediocra, care se citeste usor dar, care nu are profunzime.La o adica seria Amurg e un pic mai complexa.Academia vampirilor mi s-a parut cea mai reusita din noiua generatie de carti cu vampiri.Casa noptii e undeva intre Academia vampirilor siSeria Amurg.Seria Vampirii Sudului nu m-a dat pe spate deloc.Poate sunt eu prea pretentioasa, sau poate ca ar trebui citite prin ochii unui adolescent

        Fortele raului absolut de Kelley Armstrong este ok, dar nu originala.Pentru cine a vazut seria Heroes sau chiar seria X-man(mai cunoscuta decat Heroes) va fi destul de clar ca autoarea s-a inspirat foarte multdin aceste serii.Daca sarim peste faptul ca seamana cu heroes cartile sunt bunute.

        O impresie placuta mi-a lasat Angeologia de Danielle Trussoni.De asemenea recomand o carte foarte buna Colectionarul de istorie( the historian) de Elizabeth Kostova.
        Momentan sunt ocupata cu Traci Harding – Gana lui Isis si Reginele dragon.Le recomand celor care vor sa citeasca si altceva in afara de seriile clasice cu vampiri si varcolaci.

        Sa nu plangi sub clar de luna este o totala lipsa de ocupatie.Am primit cartea de la cineva care a crezut ca daca-mi plac cartile de fantezie sau cu vampiri imi place orice.Poate pentru cineva de 12 ani inseamna ceva, dar mie mi s-a parut mult sub seria Amurg de ex ( pe care nu o apreciez in mod deosebit).de fapt nu as recomanda cartea nimanui pentru ca nu are nimic special.

        P.S. Foarte fain blogul.Voi incerca sa citesc tot :)

  27. ce sa zic, eu ador seriile casa noptii , harry potter , academia vampirilor…sunt mult mai speciale, cum se spune si mai sus….acum au aparut mult prea multe carti foarte foarte asemanatoare, incat nici nu mai faci diferenta. jurnalele vampirilor m’au cuprins intr;un timp, dupa care am inceput casa noptii si nu m’am mai putut lasa.
    am si eu o nedumerire:
    cam cu ceva timp in urma, am vazut un film, dupa care a aparut cartea gazda, care mi s’a parut foarte asemanatoare cu filmul. mai intai m’am gandit , ca s’au luat dupa carte, cum e de obicei, dar nu era asa. daca nu era filmul , era, intr;adevar o idee foarte originala a lui mayer.
    as vrea sa va cer si o parere: ce ziceti de invocarea? e buna carte?

    am citit si tristete de sucub…mi se pare putin ciudata cartea, prea intortocheata, insa are ceva care m;a tinut totusi in suspans.

    cat despre luna plina, au fost 2 volume foarte frumoase…putin perverse pentru varsta mea(12 ani) , dar foarte interesante:)

    printre toate aceste carti care le ador, si am crescut cu harry , zoey , afrodita, hermione, ron, etc , ador urmatoarele carti: mandrie si prejudecata, pe aripile vantului, la rascruce de vanturi…mizerabilii si multe altele…

    iar in legatura cu nu plange sub clar de luna, mi’o voi lua, pentru ca imi place sa citesc si sa experimentez. daca nu ar fi cartile, probabil ca m;ar capta si mai mult calculatorul. cartile au amanunte si iti trezesc sentimente care nu se compara cu filmele.
    MA BUCUR CA AI SCRIS DESPRE CARTEA ASTA!!!

  28. Imi place muuuuult carteaaaa:x

  29. foarte interesanta cartea…chiar ma gandesc sa o citesc …cat despre comentarii …ce pot sa zic fiecare aveti dreptate pt ca fiecare are gusturile lui , dar nu cred ca ar trebui sa va certati care mai bun autor …sau care e deschzator….toti autorii au ceva care merita apreciat
    Va urez lectura placuta in continuare! :D

  30. deci va spun :X carte este cea mai tere:X

  31. Cartea e splendida.Am citit-o acum o luna.Pur si simplu ma tinea treaza noaptea tarziu,avea ceva care-mi spunea sa o citesc.O recomand.

  32. chiar ar trebui sa o citesc,nu? :-d

  33. cartea este splendida.N-am putut sa o las din mana.Ar fi minunat daca “Nu plange sub clar de luna” ar fi o serie de carti nu doar o carte deoarece miar placea daca povestea dintre cei doi ar continua.

  34. biscuitel Says:

    Buna , am si eu o intrebare , tocmai acum am terminat cartea , exista si film cumva ?

  35. sincera sa fiu pe mine m-a plictisit putin… parca prea batea campii autoarea cu iubirea nespusa dintre S ai A. plus ca Shauki are dreptate … inamic 0

  36. …e frumoasa cartea …si foarteee fainnn sfarsitull:)

  37. Eu sunt de aceasi parere cu Shauki si cred ca Twilight este in continuare un fenomen….e adevarat ca eu sunt o fana infocata a lu Meyer dar daca nu ar fi fost atat de bune cartile ei DE CE s-ar mai fi ecranizat si s-ar fi vandut atat de bine.Majoritatea cand spun despre carti romance-paranormale se gandesc la Dracula sau la Twilight .F.frumos blogul. Imi place descrierea carti:D

  38. Hei.
    Am terminat-o si eu de citit azi-noapte, si intradevar a fost una din cartile pe care le-am citit cu drag si in acelasi timp cu sufletul la gura. Desi era 4 dimineata si muream de somn,am continuat sa o citesc. Trebuia sa vad cum se termina, daca Shelby si Austin raman impreuna si tot felul de chestii de sfarsit.
    Mi s-a parut asemanatoare cu Twilight, pentru ca a fost scrisa din punctul de vedere al personajului principal [bella, shelby], si mai apareau si chestii paranormale : varcolaci respectiv vampiri .
    Si eu m-am apucat sa scriu o carte acum 7 luni, si nu mai am foarte de scris la ea.Sper sa mi-o publice vreo editura, pentru ca este genul de carte comerciala. Este asemanatoare atat cu Nu plange sub clar de luna , cat si cu seria Twilight, desi nu apar nici vampiri nici varcolaci.
    I-am dat-o profesoarei de romana s-o citeasca, dar nu a fost prea impresionata,dar asta nu m-a facut sa ma opresc din scris.
    Nu plange sub clar de luna si Twilight sunt genul de carti comerciale, genul de carti care se cauta in ziua de azi, genul de carti pe care adolescentii le citesc cu drag, nefiind obligati de parinti sau profesori sa le citeasca.Dar le citesc o singura data, sau de doua ori dupa care se plictisesc si nu vor sa le mai reciteasca, avand nevoie de carti noi.
    Ai facut o treaba buna cu postarea, felicitari !

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 62 other followers

